Det er onsdag 27.mai avholdt Bystyremøte i Oslo og på dette møtet ble det i den faste spørretimen snakket mye om ungdomsskole på Ensjø. Det var politikere fra opposisjonen som spurte utdanningsbyråden om fremdriften av reguleringsplanen for Grenseveien 65 til 67 og kjøp av den samme eiendommen.
Det ble litt temperatur i spørsmålsrunden om hvorfor kjøp av eiendommen og reguleringsarbeidet ikke har kommet lengre enn det det har, 6 måneder etter vedtaket om skolebehovsplanen.
Den gledelige meldingen fra spørrerunden er at det åpenbart fortsatt er helt tydelig at Bystyret og Byrådet skal jobbe for å regulere og bygge ungdomsskole på Ensjø.
Se TV sendingen fra bystyret Ensjø omtales fra 43 minutter til 59 minutter i videoen
Les tidligere sak om ungdomsskolen på Ensjø

